Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Wymiana dysku w NAS Synology na wiekszy

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Wymiana dysku w NAS Synology na wiekszy
From: ąćęłńóśźż <a@e.pl>
Date: Thu, 13 Oct 2022 11:42:59 +0200
Mam w NAS Synology dwa dyski bez Raid, 4GB+6GB, i ten 4GB wymieniam na 6GB
(będzie 6GB+6GB bez macierzy).
Na dysku źródłowym są dane, ale mam je gdzie zrzucić na chwilę (zewnętrzny
dysk).
Akurat taka podmiana w NAS-ach nie będącego w macierzy lecz pojedynczego mniejszego dysku na większy jest kłopotliwa, np. nie można po prostu sklonować mniejszego dysku na większy i zamienić, bo NAS ten nowy 6GB widziałby jako nadal 4GB (ćwiczone, choć nie pamiętam czy na Synku czy na Qnapie). To co wyżej robiłem już, ale lata temu i wyleciała mi z pamięci najlepsza procedura, bo podpowiedzi na forach anglojęzycznych owszem są, przeplatane radami "Why no RAID, go for RAID/mirror" (nie będę bajek dziecięcych trzymał na Raidzie, bo nie), z tym że nie wszystkie procedury się sprawdzały. Może ktoś z Was świeżo robił podobną podmianę?