Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Nowy dysk

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Nowy dysk
From: 2late <deadlog_FILTR_@wp.pl>
Date: Thu, 15 Sep 2022 06:39:06 +0100
On 14/09/2022 11:38 pm, RadoslawF wrote:

Cos mi sie zdaje ze moj NAS, Zyxel, jest niekompatybilny. ;)
Kiedy go kupowalem max dysk / volume to bylo chyba 4TB i z czasem to evoluowalo do 16TB. Poza tym ten nowy dysk ma nawet inny rozstaw srub (tych dolnych), cos sie widac w technologii zmienia.

On tam ma swoje oprogramowanie IronWolf Health Management (IHM),
aktywujące się w NASie, może to ono miesza.

Ten moj NAS to juz starawy Zyxel, z ktorgo wywalilem prawie cale oprogramowanie. Zostal server Twonky ale on skanuje tylko te katalogi z mediami ktore mu wskazalem a nie pusta przestrzen. Normalnie trzymam na tym dane i backup, nic poza tym. Moze jest juz po prostu stary, kiedy go kupowalem max. dysk / volume bylo 4 TB teraz jest 16 TB ale juz nawet liste kompatybilnych dyskow przestali aktualizowac.

Mam trochę inne podejście.
Uważam że NAS do pracy ciągłej ma mieć małą pojemność i małe
zużycie energii bo pracuje non stop, Duży magazyn danych robię
na bazie komputera, tam ładuje duże dyski ale on pracuje
tylko kiedy coś kopiuje więc zasilacz 300 wat nie generuje
specjalnie kosztów.

Z zalozenia to u mnie NAS mial pracowac non stop ale okazalo sie ze i NAS i komputer pracuja non stop. Roznica polega n atym ze NASa restartuje ok. raz na rok. Ostanio w komputerze padl mi 4 TB dysk i myslalem ze do NASa wstawie 12tb z NASa wyciagna 6tb do koomputera. Ale jak widac nie przejdzie.

Pozdrawiam
--
https://badzi0r.wordpress.com/