Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Nowy dysk

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Nowy dysk
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Tue, 13 Sep 2022 23:37:10 GMT
On 2022-09-13, 2late <deadlog_FILTR_@wp.pl> wrote:
> Kupilem nowy dysk HDD, IronWolf 12TB. Wstawilem do Windowsa, sformatowalem
> - wszystko dziala.
> Zaraz potem wstawilem do NASa (taki byl cel) i pomimo ze dyskl pusty,
> ciagle cos mieli a przynajmniej halasuje. Zrestartowalem NASa, zmienilem
> slot i dysk huczy jak helikopter). Pozamienialem dyski, znaczy powkladalem
> w inne sloty - nic nie pomoglo. Mam w NASie 4 sloty, 1 x  SSD i 2 x HDD
> 6tb, jeden z nich to Iron Wolf, tez brzeczy ale tylko jak cos robi.
> Ostatecznie wlozylem dysk z powrotem do Windowsa i w ogole go nie slychac.
>
> Co moze byc nie tak?

Różnie (nie)rezonujące obudowy?

No a to czy coś robi z tym dyskiem czy nie, to może zależeć co tam
siedzi w tym NASie, w sensie jak pokonfigurowany. To, że nowy dysk goły
to niekoniecznie oznacza, że system nic na nim nie
tworzy/indeksuje/mirroruje. No chyba, że odczekałeś kilka godzin i dalej
mieli i jeszcze tylko tym jednym. 2x6 + 12, może sobie raid 0 / 1
wymyślił :)

--
Marcin