Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Ile lat może być sprawna bateria w laptopie

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Ile lat może być sprawna bateria w laptopie
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Fri, 15 Jul 2022 03:01:23 +0200

"PiteR" XnsAED494698A2FEPanElektronik@127.0.0.1

Właśnie kupiłem Acera Aspire 3 z Athlonem 3050U z 8 GiB RAM i 240
 GB PCIe za 999 PLN w X-kom.

Cieszymy się razem z Tobą :)

niech się nie psuje.

Dzięki. Przekażę mu tę sugestię... ;)

Też życzę Ci bezawaryjnej pracy i takiegoż życia.

Już po kupnie spłynęły do mnie przeróżne ; ) informacje dotyczące
tego (i nie tylko tego) komputera itp. -- nierzadko brane chyba
wprost z kosmosu... ;)

-=-

Lapek ma dziś być w mych rękach -- opiszę wrażenia...

-=-

Być może przerzucę 8 GiB RAM z Acera z i5 7200U do
tego nowego nabytku z którego przerzucę 4 GiB do i5...
Docelowo chcę dokupić do tego nowego 16 GiB.

W i5 mam teraz (4+8)GiB RAM CPU + 2GiB RAM GPU.
W Athlonie nie mam RAM GPU -- tylko (4+4)GiB RAM CPU.
Na domiar złego W Athlonie będę miał o jeden HDD mniej,
więc dam większy RAMdysk. W i5 starcza mi raptem 200 MB.
Starcza z trudem, ale starcza. Podczas aktualizowania
niektórych programów (a także czasami samego Win)
brakuje miejsca, więc na ten czas podczepiam coś
innego w to miejsce... Na F-S miałem 300 MB na RAMdysk.
(też czasami brakowało wolnego miejsca)

Pod WXP miałem cały 1 GB RAMdysku -- bo 32WXP
nie obrabiał bezpośrednio całych 4 GIB RAMu...

-=-

Może za jakiś czas będę miał w nadmiarze DDR4 4GiB 2400 bodajże CL17...
(może w i5 dam (8+16)GiB RAM a Athlonie dam (4+16)GiB)
Trochę głupio na same RAMki wydać połowę tego, co na cały laptop... ;)

Spróbuję SSD 2.5" z Athlona dać do netbooka i wstawić nań Chrome_OS...
Jeśli nie jem śniadania w łóżku -- przeglądam w kuchni wieści
ze świata i oglądam pornole podczas jedzenia... Mint staje
się jakby nieco ociężały... Może go za mocno przeładowałem. ;)

-=-

F-S cieszył mnie wielokrotnie:
- tuż po kupnie
- gdy zobaczyłem, że pasuje nieźle do
  lustrzanki Canona kupionej nieco wcześniej
  (slot na kartę, sprawny Photoshop, łatwa obróbka fotek...)
- podczas wyjazdów
- gdy wytrzymywał przeróżne ,,przeciążenia''
  (niewyłamanie USB podczas obracania lapka
  z włożonym czytnikiem kart; niepopsucie się
  w efekcie wielu upadków...)
- gdy wstawiłem do niego dodatkowe 2 GiB DDR2,
  dzięki czemu WXP niesamowicie przyspieszył
- gdy postawiłem na nim W10
  (żywcem skopiowany z Acera)
- gdy wracał do żywych
- gdy wstawiłem mu HDD w miejsce optycznego napędu
- gdy wreszcie padł, uwalniając mnie od siebie ;)

Czasami mnie smucił:
- gdy dwakroć wędrował do serwisu
  (teraz już wiem, że serwisanci kradli
  części, twierdząc, że je wymieniają)
- gdy szwankowała karta WiFi
- gdy padło gniazdo zasilania
- gdy padały mikrosłicze
- gdy WXP stawał się bezużyteczny
  (ostatnią rzeczą dającą przewagę F-S nad Acerem
  z i5 był dongiel do DVB-T; ów dongiel stał się
  bezużyteczny na parę dni przed padnięciem F-S)

F-S może nadal pracować jako obrabiacz partycji. ;)
(autonomiczny AOMEI pracuje poprawnie)
Gorzej z zakładaniem o edycją BCD... ;)

Mogę też kupić na Allegro płytę główną -- od
złodzieja, który tę płytę ukradł jako serwisant... ;)

-=-

Może F-S dłużej by żył, gdybym na nim postawił lekkiego
Linuksa lub Chrome_OS bądź inny OS from Google -- miast
64W10...

Służył mi ponad 13 lat. Od czasu kupna do padu był
ze mną 13 lat i 11 miesięcy bez tygodnia, ale ~6
miesięcy nie był używany z różnych powodów -- wyjazdów
bez niego i awarii...

--