Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] znalazłem laptopa

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] znalazłem laptopa
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Sat, 02 Jul 2022 23:36:48 GMT
On 2022-07-02, Adam <a.g@poczta.onet.pl> wrote:

> Ja akutar w soim mam modem WWAN LTE.
> Widzą go i używają zarówno windowsy (7 i 10), jak i linuksy.
>
> Ze względu na to, że dość często gdzieś jeżdżę, to i dość często używam.
> Nie używam smartfona w charakterze hot-spota, gdyż czasem gdzieś idę, a
> laptop pracuje na jakimś VPN, robi za serwer albo transferuje jakieś bazy
> danych.

To są bardzo niszowe zastosowania. Jest część zawodów (zastosowań),
które wymaga mobilności, ale wtedy na ogół mamy tablet*, który zaczął
być właśnie bardziej popularny te 10 lat temi i dla mobilnych zastosowań
jest na ogół lepszy. Tablet też oczywiście może korzystać z hotspota,
ale jak się tego często używa, to już trochę jest więcej pierniczenia.
Pamiętam, parę lat temu, hotspoty na telefonach, których używałem
skracały dość mocno okresy między ładowaniami. W tej chwili mam swojego
praktycznie na okrągło włączonego i aż tak dramatycznej różnicy nie
widzę.

*) zresztą modemy w laptopach, to chyba głównie w tych małych, <12".

--
Marcin