Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Tłumaczenie filmu - jak "przykyć" angielskie napisy ?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Tłumaczenie filmu - jak "przykyć" angielskie napisy ?
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Tue, 12 Jul 2022 02:51:51 GMT
On 2022-07-11, Universis <universis@wp.pl> wrote:
> poniedziałek, 11 lipca 2022 o 10:15:23 UTC+1 PiteR napisał(a):
> [..]
>
> Tak - napisy się zmniejszają wraz z zmniejszającym się oknem z filmem.

No dobram, czyli niechybnie masz wypalone bo co podajesz dalej też na to
wskazuje.

Nie zanam darmowego edytora, nigdy sie tym na tyle nie interesowałem, ale
możesz np. dołączac napisy w popularnym formacie SRT, a jest to plik
tekstowy gdzie w jakiś implementacjach tego standardu (jak to zwał) jest
również możliwość podanie pozycji.

Zerknij tu: https://docs.fileformat.com/video/srt/

Nawet jeśli nie znasz angielskiego, to myślę, że wykumasz składnie.
To co Cie interesuje to: Line Position
{\a3} (indicates that the text should start appearing on line 3)

Teraz tu masz jeszcze tak:
https://superuser.com/questions/642265/moving-subtitle-text-up-in-srt-file-format

(tak wygląda ten format,
1 - nr podpisu
00:00:01,000 --> 00:00:04,000 - kiedy widać podpis
{\an7} tu idzie Twój tekst

1
00:00:01,000 --> 00:00:04,000
{\an7} Top-left: an7

2
00:00:05,000 --> 00:00:08,000
{\an8}Top-center: an8

3
00:00:09,000 --> 00:00:12,000
{\an9}Top-right: an9

4
00:00:13,000 --> 00:00:16,000
{\an4}Middle-left: an4

5
00:00:17,000 --> 00:00:20,000
{\an5}Middle-center: an5

6
00:00:21,000 --> 00:00:24,000
{\an6}Middle-right: an6

7
00:00:25,000 --> 00:00:28,000
{\an1}Bottom-left: an1

8
00:00:29,000 --> 00:00:32,000
{\an2}Bottom-Center an2

9
00:00:33,000 --> 00:00:36,000
{\an3}Bottom-right: an3

11
00:00:37,000 --> 00:00:45,000
Back to default

czyli pozycja na ekranie:

7 8 9
4 5 6
1 2 3

Musisz sobie poeksperymentowac czy Ci to działa i jak działa.

--
Marcin