Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dysk do NAS'a bez RAID- SMR?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dysk do NAS'a bez RAID- SMR?
From: ptoki <sczygiel@gmail.com>
Date: Tue, 25 Jan 2022 01:57:06 -0800 (PST)
wtorek, 25 stycznia 2022 o 03:01:21 UTC-6 ansaj...@polbox.com napisał(a):
> Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 24 Jan 2022 17:02:48 +0100
> doszła do mnie wiadomość <61eecda7$0$511$6578...@news.neostrada.pl>
> od Irokez <no.e...@wp.pl> :
> To nie są bady, jeszcze nie są, ale mogą się takowymi stać(albo i
> nie).
> Victoria/MHDD to naprawia w większości wypadków bez uszkodzenia
> danych, tak czy inaczej dysk jest skompromitowany, do krytycznych
> zastosowań się nie nadaje, to jest dysk-loteria, trzymaj się od takich
> dysków z daleka.

Ponownie skomentuje jak juz raz pisalem.
Jesli sie ta wartosc na uzywanym dysku nie podnosi to niczemu to nie zawadza.
Jak sie podnosi spokojnie lub nagle to rzeczywiscie dysk do wywalenia.

Istotne jest to ze nawet fabrycznie nowy dysk ma zazwyczaj
kilka/kilkanascie/kilkadziesiat przemapowanych sektorow tyle ze numerki w
smarcie sa zazwyczaj pokasowane.
Ja tam juz pare takich odswiezylem i dzialaja stabilnie.
Tyle chcialem dokomentowac.