Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dysk do NAS'a bez RAID- SMR?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dysk do NAS'a bez RAID- SMR?
From: ptoki <sczygiel@gmail.com>
Date: Mon, 24 Jan 2022 00:48:31 -0800 (PST)
poniedziałek, 24 stycznia 2022 o 00:41:14 UTC-6 Irokez napisał(a):

> Nie ma, QNAP.
>
> W sumie Redy padły 4 sztuki w 2 QNAP'ach u mnie, i u kumpla w tym samym
> okresie.
>
> Nie mają dobrej opinii:
> https://www.backblaze.com/blog/hard-drive-stats-for-2018/

2/5% (zalezy ktory)  to nie jest zla opinia.
W porownaniu do tych felernych seagate ktore podchodzily chyba nawet pod 20% te
WD nie odstaja jakos drastycznie od reszty ot sa rowno slabe a nie tak jak
seagate albo dobre albo masakryczne...
U ciebie padlo 14 z 14. to nie jest nawet tyle ile oczekiwane dla seagate...

> Już padł wieczorem, zrobiłem z poziomu NAS'a test powierzchni, po tym
> restart NAS'a i już zamiast 1 mam 59 badów i NAS nie podmontował dysku.

Co znaczy "badów"? Bo jak tylko realokacje to bez sensu robisz.

> Wyciągnąłem.
> Koniec
> Dziś rozbiorę i z talerzyków będą podstawki pod piwo.
> Spróbuję upolować HGST.
>
> WD nie chcę, wyrzucać co 4 lata 1600 zeta nie bawi mnie tak jak to bawi WD.

Kup seagate, albo wyrzucisz po roku albo podzialaja 6 lat. Ale cos mi sie widzi
ze u ciebie co innego je ubija a nie ichnia specyfika.

Powtarzam, nawet w qnapie cos moze byc spartolone. Zajrzyj w statsy, podrzuc
tutaj. Bo mam podejrzenie ze ci albo ten qnap je zarzyna jakims dziwnym
zarzadzaniem albo dzieja sie u ciebie jakies inne cyrki.

U siebie mam caly stosik dyskow i padniety mam tylko jeden w 3 lata.
A w uzyciu jest ich dobre 20 sztuk z tych 3.5 calowych i kolejne 30 z
laptopianych.
I to od sasa do lasa.