Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] interpretacja zachowania dysku

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] interpretacja zachowania dysku
From: ansajawruk@polbox.com
Date: Wed, 12 Jan 2022 13:00:50 +0100
Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 12 Jan 2022 02:30:10 -0800 (PST)
 doszła do mnie wiadomość
<12e6622c-dfe3-45dc-a916-3b777e28dae7n@googlegroups.com>
 od ptoki <sczygiel@gmail.com>  :

>Nieco wiadomo, ale odpisuje nie temu przedpiscy wiec prosze o rozwage.
>Wiadomo ze bledy sie pojawily i kontroler je adresuje naprawiajac.

>Tak, dziekuje za skrecyzowanie ze to nie tak ze jak sie na liscie 197 sektor
>pojawi to juz jest nie do uratowania.
>Ale troche sie przyczepie ze takie zachowanie nie jest sztywne, jeden
>producent zrobi tak ze sprobuje zapisu a drugi od razu sektor zrealokuje.
>W sumie to juz dzis ich na tyle niewielu zostalo ze moze nawet nie ma co
>roztrzasac mozliwosci.
>
>Ilu ich jest? Seagate, WD, Toshiba (oni chyba tylko rebranduja WD oidp)?

> [...]

Prawdę mówiąc, już się nie zajmuje dyskami.

Wpadło mi jeszcze do głowy, że takiemu dyskowi można ustawić funkcję
write-read-verify, hdparm -R1 /dev/sdx
-R     Get/set Write-Read-Verify feature, if the drive supports
              it.  Usage: -R0 (disable) or -R1 (enable).  This feature
              is intended to have the drive firmware automatically
read-
              back any data that is written by software, to verify
that
              the data was successfully written.  This is generally
              overkill, and can slow down disk writes by as much as a
              factor of two (or more).

lub Victoria/service/DCO/Write-Read-Verify.
Po każdym zapisie następuje wtedy odczyt i porównanie danych
zapisanych z odczytanymi, to spowalnie zapisy, u mnie z 100MiB/s robi
się 25MiB/s.
Jak ta procedura działa w wypadku niezgodności danych, to nie wiem,
poza tym chyba część dysków tego nie obsługuje, po reinicjalizacji
dysku(restarcie) funkcja się wyłącza, ale nie jestem tego pewien do
końca.