Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Obudowa do mini ITX + Nvidia RTX A2000

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Obudowa do mini ITX + Nvidia RTX A2000
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Tue, 28 Dec 2021 01:28:15 GMT
On 2021-12-27, trybun <MaLeChSo@jachu.cb> wrote:

> Jak dla mnie to dziwna postawa. Jak coś kupuję to ma ma pasować be
> przeróbek. Stać producentów na 4piny przy wiekszych wentylatorniach to
> powinno byc stać również do mniejszych, tym bardziej że cena na tym
> samym poziomie.

Najwyraźniej rynek dużo mniejszy a koszty utrzymania dodatkowego
produktu większe niż zyski z tego rynku. Filozofia, że coś ma pasować
bez przeróbek to bardziej filozofia kompletnego produktu końcowego (np.
gotowego PC), a nie jego składowej (komponentu, tu wentylatora). Skoro
ktoś się porywa na samodzielną wymianę wentylatora, to producent
zakłada, że nie będzie miał problemu z użyciem 4ro pinowego w miejsce 3
pinowego, bo nie jest to technicznie żaden problem i nie powoduje w
jakikolwiek znaczący sposób wzrostu kosztów (czasu, narzędzi, innych
nakładów) wymiany. No więc po co, skoro takich jak Ty jest może z 1%?

Sam, jakbym miał kupować coś na zapas to kupiłbym właśnie 4ro pinowe bo
z 4ro pinowych zrobię 3 pinowe, za to z 3 pinowych nie zrobię 4ro. A w
końcu nie wiem, czy popsuje mi się 4ro czy 3 i w jakiej ilości.

Nb. chyba złączą do wentylatorów na płycie to od zawsze w przeważającej
większości złącza typu utwartego (bez kołnierza), więc nawet jak tam
jest 3 to niczego z 4ro pinowej wtyczki ułamywać nie trzeba. Całość z
przejściem na 4 piny jest wręcz tak zaprojektowana aby można było używać
wymiennie obu typów - na to wskazuje np. położenie przytrzymującego
"zatrzasku" i prowadnic.
https://www.howtogeek.com/wp-content/uploads/2016/09/what-is-the-difference-between-three-and-four-wire-cpu-fans-03.jpg?trim=1,1&bg-color=000&pad=1,1
https://www.ekwb.com/wp-content/uploads/2016/07/01-1.jpg

Więc w sumie o jakich przeróbkach tu mowa?

--
Marcin