Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Obudowa do mini ITX + Nvidia RTX A2000

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Obudowa do mini ITX + Nvidia RTX A2000
From: ansajawruk@polbox.com
Date: Fri, 10 Dec 2021 11:28:26 +0100
Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 10 Dec 2021 10:16:01 +0100
 doszła do mnie wiadomość  <sov5sh$1hsn$3@gioia.aioe.org>
 od trybun <MaLeChSo@jachu.cb>  :

>Nie wiem, w starym kompie mam 3pinowy i sama wtyczka od 2pinowego nie
>pasuje.  To ja się Ciebie pytam po co ten 4ty kabelek? Dla mnie jak
>producent płyty/obudowy  zaleca 4piny to właśnie kupuję wentylator z
>taka wtyczką.
>
>I nie wiem w ogóle o czym teraz mowa.. Chodziło mi tylko że banda
>szkodników zwanych producentami ma wypaczone postrzeganie zapotrzebowań
>klientów. Czyli komputerowy wiatrak z 4pinami - tylko duży, dobre
>wyposażenie auta - tylko dużym samochodzie itditp.

Nie przejmuj się, wentylatory 4 pin i 3 pin są zamienne między sobą,
czyli kompatybilne(jak piorunus napisał), dodatkowy pin to wejście
sterujące PWM, steruje ono obrotami wentylatora, więc jak zadasz 3pin
we wtyczkę 4pin to nic złego się nie stanie.
PWM umożliwia bardzo precyzyjne sterowanie obrotami.