Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] jak odczytac pliki z dysku po awarii kompa

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] jak odczytac pliki z dysku po awarii kompa
From: Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>
Date: Sun, 12 Dec 2021 17:09:21 +0100
Dnia Sun, 12 Dec 2021 06:15:39 -0800 (PST), john Stone napisał(a):

> wyjela dysk o ile wiem ale ten dysk jest na jakims noym laczu (podobno) w
> domu ma tylko drugi stary comp core2quad na ktorym zainstalowal jakiegos
> linuxa puppy linuxc czy cos takiego
>
> mowi ze w tym starym kompie ma tylko jedno lacze tego nowego typou i jak
> podpina dysk ten linux nie widzi na nim plikow

1. Jak nie wiemy na jakim złączu dysk albo jakiego typu dysk, to robimy
jego zdjęcie. I od razu jest jaśniej.
2. Jak linuks na drugim kompie nie widzi dysku ale proponuje jego
formatowanie to znaczy że tablica partycji tego dysku jest skopana i nie
tyle linuks nie widzi dysku co nie widzi jego zawartości.
3. W takim przypadku domorośli userzy oddają dysk w ręce fachowca jeśli
im zależy na odzysku.
4. Jeśli nie zależy za bardzo, to najpierw zrobić kopię dysku (polecenie
dd w linuksie) a potem zatrudnić jakiś program do naprawy tablicy
partycji czy wprost do odszukania plików.
--
Jacek
I hate haters.