Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] BCD i UEFI

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] BCD i UEFI
From: trybun <MaLeChSo@jachu.cb>
Date: Sat, 20 Nov 2021 09:51:35 +0100

"trybun" sn7s79$ge1$1@gioia.aioe.org

Co możesz zrobić skoro coś w MBRze namieszane że
instalacja XP dochodzi do momentu restartu po
skopiowaniu plików i wywala błąd? Z instalacją
Linuksa nie było problemów.

Namieszanie w MBR docelowego dysku nie szkodzi instalacji WXP.

Co Ty nie powiesz,  a komunikat "błąd uruchamiania systemu" w trakcie instalacji to co? Może to co innego niż MBR, sytuacja wyglądała następująco - start z płyty, odpala się instalator, partycjonowanie i inmne duperele związane z instalacją, kopiowanie plików, komunikat systemu - komputer zostanie zrestartowany. Następuje restart i po nim nie pokazuje się grafika tylko powyższy dosowski komunikat "błąd uruchamiania systemu".

Problem do tego stopnie istotny że akcie desperacji
zawiozłem komputer do serwisu, tam po kilku dniach
prób zalecili mi wymianę dysku.

Gratulacje!

A ilu "mądrych" nagabywałem o to przed wizytą w serwisie,.. Z reguły było to kwitowane "hahaha, przecie to drobnostka dobra dla przedszkolaka" itp.

Nadmienię że ten dysk jeszcze mam i czasem go używam.
Jak go doprowadziłem do stanu używalności to sam nie
wiem bo tyle było różnych prób, ale w pewnym momencie
instalacja XP po prostu ruszyła.

-=-

Nie wiem, jak wygląda kod maszynowy zaszyty w MBR
dysku z Linuksem, ale naprawa MBR dysku z WXP jest
drobiazgiem, bo masa programów to potra_fi, w tym
chyba i sławiony/krytykowany przez Ciebie EasyBCD.

Patrz, oto na miarę ćwieczek... ;)

 https://pl.wikipedia.org/wiki/Master_Boot_Record

446 bajtów to maszynowy kod -- program rozruchowy
Do naprawy tego kodu można posłużyć się jednym z wielu programów.
(po prostu wgrywa się stosowny kod w stosowne miejsce)

Później jest tablica partycji -- ją można odtworzyć niejednym
programem na podstawie istniejących partycji, także skasowanych.
(oby niezbyt ;) skutecznie nadpisanych)

Mogą być różne kody maszynowe...

-=-

Oczywiście MBR jest ,,naprawiany'' podczas instalacji Windows.

Proponuję wypróbować metodę postawić linucha i windę na dysku i w konsoli wpisać te osławione windowsowe fixowanie, może uda Ci się wywołać TEN błąd, rozwiązać go i dopiero wtedy zdradzić co za diabeł tam siedział.