Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Scalanie partycji, powiększenie istniejącej partycji o obsz

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Scalanie partycji, powiększenie istniejącej partycji o obszar nieprzydzielony
From: Eneuel <eneuel@gmail.com>
Date: Mon, 27 Sep 2021 10:43:48 +0200 (GMT+02:00)
"jedrek" rozszerza...

> Rozszerzanie partycji z zapisanymi
> danymi, bez ich utraty, rozszerzenie
> o wolny obszar dysku bardzo ładnie
> robi program BootIt Bare Metal Mały,
> sprytny, z jedną wadą... płatny.

Od ponad dwudziestu lat raczej każdy partycjoner to potrafi.
 (akurat niekoniecznie ten, który jest zawarty w Win ale trudno go
 nazwać partycjonerem) Problemem są błędy, dlatego takie
 rozszerzanie jest niebezpieczne. Rozszerzam czy rozwężam ;)
 różnymi programami -- bywa, że któraś wersja ma jakiś fatalny
 błąd, ale są to rzadkie sytuacje.

Zazwyczaj naraz odpalam kilka różnych partycjonerów.

Programy muszą być jakoś płatne, bo tworzący je ludzie muszą z
 czegoś żyć, ale podstawowe funkcje typu rozszerzenie ;) partycji
 zazwyczaj jest bezpłatne.

Trybun kiedyś zachwalał AOEMI -- akurat wtedy ten program był
 słaby, ale teraz jest bardzo dobry.

Zazwyczaj programy najpierw są bezpłatne i słabe, później są coraz
 lepsze, ale w coraz mniejszym stopniu bezpłatne.

Przerabiałem setki różnych wersji różnych partycjonerów czy
 bakaperów... Uznałem, że bakapery nie są użyteczne -- łatwiej
 kopiować partycjonerem... Bakapery są lepsze, bo potrafią
 kompresować, ale ceny dysków są niskie, pliki są już jakoś
 skompresowane (kompresja NTFS, JPG, MP3, video...) więc zysk z
 tej kompresji mały.

Błędy partycjonerów owocują różnie -- zwykle ich skutki są łatwe
 do usunięcia.

--
Eneuel

----Android NewsGroup Reader----