Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Scalanie partycji, powiększenie istniejącej partycji o obsz

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Scalanie partycji, powiększenie istniejącej partycji o obszar nieprzydzielony
From: adam13lat <adam13lat@gmail.com>
Date: Mon, 27 Sep 2021 09:41:52 +0200
Dnia Sun, 26 Sep 2021 16:52:51 +0200, jedrek napisał(a):

> Rozszerzanie partycji z zapisanymi danymi, bez ich utraty, rozszerzenie o
> wolny obszar dysku bardzo ładnie robi program BootIt Bare Metal
> Mały, sprytny, z jedną wadą... płatny. Ale warty swojej ceny.
> https://www.terabyteunlimited.com/bootit-bare-metal/
> Jeżeli za partycją którą chcemy powiększyć znajduje się nieprzydzielony
> obszar to po prostu istniejącą partycję sobie rozszerzamy o ten obszar,
> wklepując w okienko ustalające położenie partycji wybrany przez siebie punkt
> końcowy partycji.
> Czyli w przypadku tego programu nie zakładamy już kolejnej partycji na
> [...]

A operacja odwrotna? Kiedyś firma COMPAQ sprzedawała ok. 2005 r. taki
patent różnym  firmom produkującym laptopy (np. Acer i Sony) polegający na
przywracaniu systemu z ukrytej partycji na jedną, zajmującą cały wolny
obszar, partycję C:\. Czy tym programem uda się skutecznie odciąć
"końcówkę" niezajętego obszaru partycji C:\ i przeznaczyć na partycję D:\.
Co mam na myśli pisząc "skutecznie". Mianowicie, dotychczasowe próby
takiego odcinania i przeznaczania odciętego obszaru na partycję D:\
skutkowały tym, że potem nie można było przywrócić systemu z ukrytej
partycji na tę pomniejszoną  już partycję C:\.
Ta niemożność przywrócenia systemu z partycji ukrytej na pomniejszoną
partycję C:\ to była spowodowana generalnie wadą tegoż "patentu" firmy
Compaq czy też program obcinający był mało sprytny?

Ta partycja nosiła nawet specjalną nazwę: Compaq Diagnostic czy tak jakoś.
Jakim programem można odtworzyć takową partycję dzisiaj?