Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Raid 5 z kaleką redundancją

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Raid 5 z kaleką redundancją
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Tue, 20 Jul 2021 04:24:45 GMT
Mam taki duży wolumin liniowy. Składa się on obecnie z
4x 4TB
1x 8TB

Zastanawiam się od pewnego czasu nad zrobieniem na nim kalekiej
redundacji na bazie Raid 5 z jednostką np. 2TB. Na pierwszy rzut oka
nie ma to rzecz jasna sensu, bo jak w pioruny pojdzie cały fizyczny dysk
to i tak pozamiatane.

Z drugiej strony: (1) dyski mechaniczne zwykle nie umierają
natychmiastowo i w całości, więc jak się np. taki fizyczny 4TB zacznie
się sypać to szansa, że odbuduję macierz wsadzając nowe 2/4TB jest
niezerowa. a (2) jeśli w woluminie liniowym, dowolny fizyczny dysk
padnie, to szansa na odzyskanie czegokolwiek może być zerowa. Czyli
wychodzi mi, że nawet taki kaleki raid 5 zapewni większą ochronę, niż
niekaleki wolumin liniowy.

Ktoś dostrzega jakieś inne za i przeciw?

--
Marcin