Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] tanie dyski SSD 2TB -- gdzie jest haczyk?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] tanie dyski SSD 2TB -- gdzie jest haczyk?
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Wed, 23 Jun 2021 02:01:39 +0200

"Marcin Debowski" Iu8yI.79793$nc1.69781@fx12.ams1

Erdolenie. Kupuję na Alim głównie elektronikę i jeszcze się nigdy
poważniej nie przejechałem. Takoż na Allegro, Ebayu i paru innych
miejscach. Problem nie gdzie się kupuje a za ile i od kogo. Jak ktoś
spodziewa się kupic relatywnie drogi towar za ułamek ceny rynkowej

4/3 to też ułamek? Kupiłem 58 modułów LEDek -- co najmniej 58...

Padają same LEDki, padają zintegrowane zasilacze... Mojej winy
w podłączeniu próżno szukać -- hybryda LEDka-zasilacz na 220V
(w Chinach jest 220V na jednej fazie) podpinana do naszej sieci...
Zwykle te 220V ma tolerancję daleko wychodząca poza nasze
(230V+/-10%) tolerancje... U siebie mam zwykle prawie 240V.

Akurat najtrwalsze okazały się moduły 10W bez własnych zasilaczy
po 103 (czy 107) groszy. :) Droższe są mniej żywotne...

Ceny LEDek w polskich sklepach bywają tak niskie,
że ceny na AliExpress *nie są** konkurencyjne.

   Carrefour sprzedaje pulsoksymetry po 29 zł
   z groszami -- na AliExpress kupisz taniej?
   Zainteresowały mnie, bo na opakowaniu miały
   'PI' -- 'perfuzję krwi', której wg mnie nie mierzą...

Auchan czy Carrefour potrafią ściągać ceny bardzo nisko!
BTW -- w Carrefour kupiłem wczoraj wszystko drożej niż w Auchan...
(drożej, ale nadal tanio)

no to lepiej faktycznie niech kupuje ołówki i majtki.

Kupiłem na AliExpress kilkanaście przewodów USB -- nie dotarły...
Zegarek, ;) bransoletkę -- jw... Masę LEDek... Raz za razem
otwieram spór, czasami proponują mi poszukiwania na poczcie...

,,Zegarek'' Carrefour sprzedaje za 5 złotych... ;)

Na AliExpress kupiłem dwa razy baterie do naręcznego zegarka
mojej matki. Potrzebna mi była tylko jedna -- raz kupiłem
10 czy 15 sztuk, ale nie dotarły, więc ponowiłem zakup i mam
trochę... ;) Jedna w Polsce kosztuje drożej niż 100 tam. :)

Jak ktoś kupuje od sprzedawcy, który dopiero co zaistniał,
niech lepiej kupuje ołówki i majtki.

Kupiłem taśmę LEDek na 230V -- jeden z najlepszych nabytków,
choć sprzedawca miał złą opinię!!! (akurat zobaczyłem tę
opinię po wystawieniu swojej -- bardzo dobrej...)

Kupiłem trzy taśmy pięciometrowe po kilka złotych -- jedna
nie dotarła, ale szybko wróciły pieniądze, zaś dwie pozostałe
są dobrym nabytkiem mimo śmiesznej ceny...

Kupiłem sporo rzeczy w cenach wyższych niż polskie -- okazało
się, że zmarnowałem pieniądze!

**Na pewno**, ;) gdy piszą:
- napięcie przebicia 4kV
- maksymalna temperatura otoczenia 50°C
- dokładność 1°C
- różne zabezpieczenia w zasilaczach
to nawet nie mają pojęcia o tym, co to znaczy...

Ich zapewnienia są bezwartościowe!!!!!!!!!
Podobnie ich wiedza! -- odradzali mi równoległe
łaczenie LEDek... Niby slusznie, ale czy wtedy,
gdy łaczę je przed sieciowymi zasilaczami?

       ~~hybryda~~
      '~~hybryda~~'
      |           |
      '~~~~230V~~~'

Hybryda to LEDka+zintegrowany_zasilacz...

Gdzieś coś ;) słyszeli o tym, że nie wolno łączyć
LEDek równolegle, ale nie maja pojęcia o tym, co piszą...
Zaraz obudzę trolli -- którzy będą mnie mieszali
z g....m, jak mają w swym zwyczaju...

[gdy zmieszają, zapytam, czy aby nie {} równolegle
łączą ,,żarówki'' LEDowe w żyrandolu...]

Kłóciłem się o termometr, który pokazywał wyraźnie,
że temperatura gotującej wody przekroczyła 111°C...
Nie o forsę chodziło, ale o ,,dokładność'', bo
zwrotu forsy nie chciałem, gdyż wcześniej od tego
sprzedawcy dostałem ~taki sam termometr, za który
nie zapłaciłem, gdyż przywędrował za późno... Aby
w ogóle otworzyć spór, musiałem podać jakąś kwotę,
więc podałem najniższą -- 0.01 USD... (jednego centa)

Niemal każdy mój zakup na AliExpress to strata szmalu
lub godziny dowodzenia ,,że czerwone nie jest zielonym''... ;)
Wg mnie niskie ceny na AliExpress są po części efektem
połączenia:
- niewysyłania zakupionego towaru
- nieotwieraniem sporu...

Część towarów wysyłanych jest przez sprzedawców -- te towary
zwykle docierają a w razie niedotarcia sprzedawca stawia silny
opór... (często towar dociera z dużym opóźnieniem)

Część towarów wysyłanych jest przez AliExpress -- te towary
bardzo często nie docierają... Sprzedawcy w takich sytuacjach
nie chcą przedłużania ochrony, nie chcą żadnych pertraktacji,
ale chcą szybkiego sporu i szybko godzą się na zwrot kasy...

Takoż od takich co mają relatywnie niską punktację.

O jakiej punktacji piszesz? Ktoś coś kupił -- wystawił opinię...
To coś popracuje kilka tygodni, po czym padnie, ale na korygowanie
opinii czy egzekwowanie gwarancji ;) jest już za późno!!! (chyba,
że masz kupione ubezpieczenie u hitlerowców ;) -- nie korzystałem,
więc nie wiem, jak jest z ubezpieczeniami Allianz...)

-=-

Zakupy na AliExpress to loteria.
Może lepsza niż na Wish, ale loteria...

-=-

Chcę znaleźć lepszy sklep...
Może być w Japonii. ;)
Mam coraz większy dystans do majfriendów... ;)

--