Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] OC C2D

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] OC C2D
From: pueblo <nomail@nomail.pl>
Date: 13 Jun 2021 09:51:34 GMT
Musiałem uruchomić starego PC na Asus P5kc z C2D E6550, DDR2 800.
Domyślnie jest to ustawione FSB 333, mnożnik 7, czyli procesor chodzi na
7x333=2,33Ghz
W biosie zmieniłem FSB na 400, sztywny mnożnik na 7 i ładnie wykręciło
2,81 Ghz.
Nic wielkiego, jednak jednocześnie obniżyłem VCore cpu na 1,2V i komputer
działa stabilnie. Przed OC w ustawieniach auto Vcore było monitorowne
lekko powyżej 1,3V
Nie znam się na OC, ale zawsze kojarzyłem, że podnosząc taktowanie raczej
się podnosi napięcia CPU i nawet Ram.
Czy ta płyta jest jakaś wyjątkowa, a może ten egzemplarz proca?
Dzięki temu, że obniżyłem to napięcie temp zancznie spadła względem ust.
Vcore auto przy OC - a to przy boxowym chłodzeniu ważne.