Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Adata SU900 znika z systemu - kończy się?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Adata SU900 znika z systemu - kończy się?
From: Krystek <spamtrap@krystek.art.pl>
Date: Wed, 28 Apr 2021 17:45:35 +0200
W dniu 2021-04-27 o 03:49, Tomaszek pisze:
> W dniu 2021-04-27 o 02:11, pioruns pisze:
>
> Sprawdziłem i okazało się, że to prawie 2 lata już minęło od tego czasu.
> I jakoś do tej pory działał na tym co ma nie robiąc problemów.
>
> Zobacz tez czy masz aktualizacje do BIOSu
>
> Nie ma nowszej wersji. Mam najnowszą.
>
>   moze cos sie da poprawic
>
> Jest natomiast nowy firmware do dysku (nowszy niż ja mam) Ale cykora
> mam:) Oczywiście musiałbym zrobić obraz całego dysku i wtedy dopiero
> cokolwiek bym zaryzykował:)
Na początku tego roku instalowałem dysk SSD 500 GB na NVMe - SAMSUNG Evo
970. Była to kopia dysku talerzowego 500 GB z systemem Windows 10.

Komputer działa na tym dysku, ale... jakiś czas temu zainstalowałem
program SAMSUNG Magician, by sprawdzić dokładniej parametry dysku. No i
po instalacji programu i jego uruchomieniu, gdy chciałem sprawdzić różne
szczegółowe parametry dysku program napisał mi w komunikacie:

"Szczegółowe dane na temat dysku dostępne są jedynie, gdy dla tego dysku
zainstalowany jest sterownik Microsoft lub SAMSUNG."

Dysk podłączony jest w nie takim znowu starym komputerze biurowym DELL
OptiPlex z prockiem i5-6500, a na płycie obsługiwany jest przez
sterownik Intela dla płyty głównej (wszak to dysk NVMe).

Tak więc, prócz firmware dysku, winny może być również sterownik
(chociaż u Ciebie to dysk na tasiemce, ale może jakiś dedykowany
sterownik dla tego dysku ADATA również jest oferowany przez producenta).

K.

--
http://www.krystek.art.pl/