Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Adata SU900 znika z systemu - kończy się?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Adata SU900 znika z systemu - kończy się?
From: Tomaszek <tomaszek1983@onet.pl>
Date: Mon, 26 Apr 2021 14:56:48 +0200
Poniższa sytuacja zdarzyła mi się już drugi raz. (za pierwszym razem wymieniłem tasiemkę po której idą dane)

Windows 8.1, dysk Adata SU900 1TB zniknął z systemu, menadżera urządzeń i zarządzania dyskami (mimo to system nadal pracował) Udało mi się poprawnie zamknąć system, choć sporo wolniej się zamykał. Poprawiłem tasiemkę nakręcając ją tym razem na palec tworząc spiralę, żeby zmniejszyć ewentualne naprężenia (trochę chyba zaklinanie rzeczywistości, ale niech tam będzie) Dysk wystartował normalnie i pracuje z prawidłową prędkością. Nie utraciłem żadnych danych, mimo że podczas takiej pracy na "znikniętym" dysku zapisywały się pliki i one są odczytywane prawidłowo po ponownym uruchomieniu.

Adata SSD Toolbox i Crystal Disk Info nie mają dyskowi nic do zarzucenia, odczyt SMART bez zmian, kondycja dysku jest wzorowa, TBW na poziomie 3.25TB, TRIM działa.

Spotkał się ktoś kiedyś z czymś podobnym w tym modelu? Padają te dyski?
Trochę nie chce mi się wierzyć, że dwie tasiemki są winne, ale kto tam ich wie w czasach taniej chińszczyzny....

--
t0maszek