Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Zwiększenie wydajności starego komputera

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Zwiększenie wydajności starego komputera
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Sat, 10 Apr 2021 00:09:19 GMT
On 2021-04-09, Atlantis <marekw1986NOSPAM@wp.pl> wrote:

> Ja ciągle nie mogę się przekonać do tego typu ofert. W sensie nieraz mam
> wrażenie, że są podejrzanie tanie. Prę razy do projektu elektronicznego
> potrzebowałem elementu (kodek audio, CPLD), który w Mouserze kosztował
> 90 zł + kolejnych kilkadziesiąt zł za wysyłkę Polski.
> Na Alliexpress tymczasem zestaw 5 takich elementów to jakieś 60 zł z
> przesyłką za darmo albo za jakąś symboliczną kwotę.
>
> Skąd się biorą te różnice? Oni sprzedają faktycznie to, co jest w
> ogłoszeniu?

Na ogół tak, ale trzeba uważać (jak ze wszystkim). Jesli akurat chodzi o
różnorakie cpu z Alego, to w sumie kupiłem >10 różnych, wszystkie używki.
Żadnych problemów. Tak samo zresztą z RAM (nowe moduły). Jesli pojawiają
się problemy, to do arbitrażu Alego tez nie mogę w sumie wiele zarzuć - mam
z nimi lepsze doświadczenia niż np. z paypalem.

Natomiast jak coś jest drogie i podejrzanie tanie, to oczywiście rzecz
śmierdzi - kiedyś była np. plaga kart graficzyn, które meldowały się tak
jak oferta wskazywała, ale bebechy to była jakaś dużo słabsza rzecz.

W zakresie cen niskich, tak powiedzmy do tych 100-200zł, to są często
dokładnie te same produkty, które oferowane są ze sporym narzutem w tzw.
sklepach renomowanych. Różnice zwykle obejmują naniesione logo, lepsze
opakowanie, łatwość zwrotu i procedur reklamacyjnych (EU). Kupując z
Alego zawsze trzeba się liczyć z koniecznością odesłania. Przy cięższych
klamotach potrafią być to spore koszty.

W każdym razie, kupuję od nich od jakiś 6 lat, będzie pod 300 różnych
przedmiotów, głownie elektronika i podzespoły, kamery cctv, mini pc i
sbc, kontrolery dysków, używane cpu, karty graficzne, akumulatory,
drobne moduły typu usb-przekaźniki, usb - serial, konwertery dc-dc, inne
mini moduły np. na ESP8266, światłowody i osprzęt, różne pierdy meblowe,
wszystko w sumie poza ciuchami. Złych doświadczeń za dużo nie mam.

--
Marcin