Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Zwiększenie wydajności starego komputera

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Zwiększenie wydajności starego komputera
From: zhbick <no@spam.pl>
Date: Fri, 9 Apr 2021 12:08:23 +0200

Wydaje mi się, że nawet dzisiaj może być to na granicy... Owszem, fajnie
mieć zestaw na 2ch Xeonach ale nie jestem przekonany czy sens jest jakiś
duzy.

Ja też uważam podobnie. Dawniej była to opcja warta uwagi, gdyż cena była atrakcyjna. Połowicznie poszedłem tą drogą (kupiłem za grosze procesor do posiadanej płyty), przedłużając żywot platformy na LGA1155 i poprawiając sobie komfort pracy. Wystarcza mi to do dzisiaj.

Ale każdemu wedle potrzeb: w domowych zastosowaniach zwykły użytkownik konsumujący treści nie zauważy różnicy między czterordzeniowym Ryzenem 3 a jakimś 24-wątkowcem (za podobną cenę) wydłubanym z serwera, więc lepiej iść w rozwiązanie nowsze i bardziej energooszczędne.

Do minusów, na które zwróciłeś uwagę, dodałbym jeszcze marną wydajność pojedynczego rdzenia.