Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Płyta główna wyłącza wyjście audio przy braku aktywności

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Płyta główna wyłącza wyjście audio przy braku aktywności
From: Atlantis <marekw1986NOSPAM@wp.pl>
Date: Wed, 7 Apr 2021 09:30:04 +0200
Złożyłem ostatnio nowy komputer na płycie Asus ROG Strix B550-F Gaming. O ile do działania systemu nie mam zastrzeżeń, to zauważyłem pewną kwestię związaną z działaniem układu audio. Mianowicie wygląda na to, że przy braku aktywności (brak sygnału audio) wyjście po chwili przechodzi w stan wysokiej impedancji.

W chwili obecnej używam leciwego zestawu złożonego z kolumienek od Amatora Stereo oraz wzmacniacza Unitra PW8010. Niestety, wzmacniacz nie bardzo lubi sytuację, kiedy kabel sygnałowy wisi w powietrzu i zaczyna wtedy zbierać z otoczenia przydźwięk sieciowy.

Tak więc jeśli tylko przez chwilę nic nic nie leci z głośników, zaczynają one "buczeć". Efekt ten znika w momencie, gdy odtworzę na komputerze jakiś dźwięk. Sama cisza w utworze albo chwila po zakończeniu odtwarzania jest pozbawiona tych zakłóceń, a więc co ewidentnie funkcjonalność płyty, jakby dla oszczędności energii wyłączała wzmacniacz wyjściowy.

Ktoś orientuje się, czy mogę gdzieś w systemi (Debian 10) lub BIOS-ie wyłączyć tę funkcję? Czy jedynym rozwiązaniem będzie teraz zakup mniej wrażliwego na zakłócenia wzmacniacza?