Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Wymiana kompa

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Wymiana kompa
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Sun, 14 Mar 2021 01:08:07 +0100

"zhbick" 604c69da$0$547$65785112@news.neostrada.pl

Do filmów 1080p (wiesz, co znaczy p?) nie trzeba wiele pamięci -- zobacz,
ile mają odbiorniki TV 1080p... Tu potrzebny jest szybki CPU -- wcale nie
aż tak straszliwie szybki! C2D z 4 GiB DDR2 i z własnym GPU z (bodajże)
128 MiB RAMek radzi sobie doskonale z czymś takim -- a chyba właśnie
tego rodzaju CPU ma Budzik.

C2D E8400 to minimum,

Laptopowy T7300 C2D radzi sobie bezproblemowo pod 64W10 z odtwarzaniem FHD.
Mam chyba taki:
https://ark.intel.com/content/www/pl/pl/ark/products/29760/intel-core-2-duo-processor-t7300-4m-cache-2-00-ghz-800-mhz-fsb.html

które pozwala na płynne odtwarzanie YT FullHD.

Ważna jest i przeglądarka, i różne ustawienia.
FHD z przeglądarek raczej ;) nie oglądam na F-S, bo nie mam
takiego ekranu i nie mam tak szybkiego netu, ale w ogóle
FHD oglądam na F-S z dwurdzeniowym C2D T7300. Inna sprawa,
że niewiele zostaje CPU po włączeniu takiego filmu.

Już samo użycie kamerki internetowej "kosztuje" około 40% CPU

Nie używam -- nie potwierdzę i nie zaprzeczę...

a włączenie jakiejś platformy do zdalnej nauki/pracy wiąże
się z przymulaniem wszystkiego

O dziwo, jakikolwiek procesor czterordzeniowy, chociażby któryś
z pierwszych Quadów na rynku, radzi sobie znacznie lepiej

Mam dwurdzeniowy I5 U7200 -- nie narzekam nawet na 4K.
Ale też nie oglądam lepszych niż HD, bo nie mam stosownego monitora
i raczej nie znajduję w necie tego, co mnie interesuje w wysokich
rozdzielczościach... Nadto net też nie jest stosownie szybki.

W odróżnieniu od innych osób -- nie sprzedaję sprzętu i nie naprawiam
cudzych, więc radzę bezstronnie. Naprawiacz zapewne zachwalać będzie
kupno używek, zaś sprzedawca będzie zachwalał kupno tego, na czym
najlepiej zarabia...

A ja akurat mam styczność z takimi komputerami i rad jestem, że
mogę je znajomym nieodpłatnie reanimować, przy okazji testując
w praktyce, jak się sprawdzają w codziennym użytkowaniu - pod
Windows (jeśli jest licencja), lub pod jakimś lekkim Linuksem

2GB po uruchomieniu kilku podstawowych programów kończy się
bardzo szybko, nawet na czymś linuksowym z XFCE albo LXDE.
Na zaktualizowanym W10 jest to czysty masochizm

--