Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Wymiana kompa

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Wymiana kompa
From: zhbick <no@spam.pl>
Date: Sat, 13 Mar 2021 08:29:30 +0100

Do filmów 1080p (wiesz, co znaczy p?) nie trzeba wiele pamięci -- zobacz,
ile mają odbiorniki TV 1080p... Tu potrzebny jest szybki CPU -- wcale nie
aż tak straszliwie szybki! C2D z 4 GiB DDR2 i z własnym GPU z (bodajże)
128 MiB RAMek radzi sobie doskonale z czymś takim -- a chyba właśnie
tego rodzaju CPU ma Budzik.

C2D E8400 to minimum, które pozwala na płynne odtwarzanie YT FullHD. Na Athlonie X2 wliczając w to model 6000+ bez względu na system operacyjny płynne jest 720@60 a i to dopiero po chwili, przy obciążeniu obu rdzeni na poziomie dobijającym do 100%

Już samo użycie kamerki internetowej "kosztuje" około 40% CPU a włączenie jakiejś platformy do zdalnej nauki/pracy wiąże się z przymulaniem wszystkiego

O dziwo, jakikolwiek procesor czterordzeniowy, chociażby któryś z pierwszych Quadów na rynku, radzi sobie znacznie lepiej

W odróżnieniu od innych osób -- nie sprzedaję sprzętu i nie naprawiam
cudzych, więc radzę bezstronnie. Naprawiacz zapewne zachwalać będzie
kupno używek, zaś sprzedawca będzie zachwalał kupno tego, na czym
najlepiej zarabia...

A ja akurat mam styczność z takimi komputerami i rad jestem, że mogę je znajomym nieodpłatnie reanimować, przy okazji testując w praktyce, jak się sprawdzają w codziennym użytkowaniu - pod Windows (jeśli jest licencja), lub pod jakimś lekkim Linuksem

2GB po uruchomieniu kilku podstawowych programów kończy się bardzo szybko, nawet na czymś linuksowym z XFCE albo LXDE. Na zaktualizowanym W10 jest to czysty masochizm