Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Wymiana kompa

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Wymiana kompa
From: Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>
Date: Wed, 10 Mar 2021 18:48:32 +0100
Dnia 10 Mar 2021 16:59:52 GMT, Budzik napisał(a):

> To jest bardzo dobre pytanie.
> Bo w sumie komp działa całkiem spoko ale zaczynam zauwazac ze
> przytykaja sie karty przegladarek, nie wiem czy to strony coraz
> bardziej zapakowane czy za duzo pootwieranych.

Ja mam 4 GB i z tego jeszcze kawałek odchodzi na grafikę onboard. Na
pulpicie mam okienko gdzie mogę obserwować zajętość RAM. Kiedyś
eksperymentalnie otwarłem jakieś 50 stron w Firefoxie  i wtedy dobiłem
do 2 GB :)
Więc jeśli ci się "przeglądarka przytyka" to doinstaluj sobie jakiś
gadżet mierzący zajętość RAM-u i sprawdź (nie wiem co tam pod windą robi
takie rzeczy). Może się okazać że to przytykanie to tylko twoje
wrażenie.
No, chyba że naprawdę ci chodzi o coś całkiem innego :) Czyli swędzi cię
w kieszeni i i masz porywy snobizmu :) Ale w tym ci nie pomogę, to
nieuleczalne. Może zamiast kombinować z i7 czy 8 GB RAM zajmij się
chłodzeniem bezgłośnym i wymianą monitora na najbardziej ci pasujący,
czyli ergonomią pracy na kompie.

PS. Wymiana płyty na lepszą mogła by mieć sens gdybyś na dotychczasowej
miał tylko SATA2. Ale nie napisałeś.  Jeśli masz SATA3, to przechodzenie
na dysk NVME nie da ci zauważalnego efektu. Nawiasem mówiąc, obecnie
ceny procków czy pamięci z drugiej ręki są zajebiste, więc lepiej
odczekać z rok czy dwa aż wrócą do normy.
--
Jacek
-I hate haters-