Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Platforma pod wirtualizer

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Platforma pod wirtualizer
From: Michal Lukasik <michu_l@tlenCUT.pl>
Date: Wed, 17 Feb 2021 20:24:29 +0000
On 2/17/21 10:30 AM, Adam wrote:

Jeszcze mam pytanie odnośnie ProxMoxa: jak znaleźć fizyczny plik, w którym siedzi wirtualka? Coś jak pliki *.VDI czy *.VHD w VBox? Chodzi mi o zarchiwizowanie takiego pliku i ewentualne podpięcie pod innego ProxMoxa.

Hehe. Proxmox to zupełnie inna filozofia. Zapomnij o "złych" nawykach z używania VirtualBox czy innych "zabawek". ;) Oczywiście możesz robić takie rzeczy ręcznie (za wirtualizacje odpowiada kvm/qemu, za kontenery lxc) ale po co? Do migracji *live* w ramach klastra masz polecenia w konsoli albo możesz to wyklikać w GUI - nie mówiąc o tym, że możesz sobie skonfigurować automatyczny balans obciążenia na kilka maszyn. Samą wirtualkę możesz "zamknąć" w pliku (poczytaj dokumentację - zasady tworzenia takiego pliku są jasne i dobrze opisane) ale IMO wygodniej użyć lvm - także do wyklikania z GUI albo z konsoli. Wszystko zależy też na czym trzymasz dane - hardware RAID czy soft np. ZFS (także obsługiwany OTB) Zacznij używać i poznaj soft - wierz mi, że docelowo nic nie będzie wyglądało jak to sobie teraz wyobrażasz. ;) Np. na jednym z moich pierwszych Proxmoxów postawiłem Xpenology SMD (Synology) jako serwer plików co z perspektywy czau uważam za głupotę - jest dużo innych wydajniejszych i prostszych rozwiązań (jak np. TurnKey fileserver do postawienia dosłownie w 5 minut), choć oczywiście warto wiedzieć jak, i że można to zrobić.

https://pve.proxmox.com/wiki/Graphical_User_Interface

Do tego poczytaj jak używać SPICE i możesz odpalać gry na swoich wirtualkach. Dla mnie prócz tego, że jest szybko bardzo się przydaje opcja automatycznego dopasowania rozdzielczości w maszynie wirtualnej do rozmiaru okna podglądu.

https://www.spice-space.org/demos.html

[...]
Natomiast betony w UPC twierdzą, że "brak możliwości technicznych".

Ma ktoś znajomych monterów UPC w okolicach Pruszków-Milanówek?

Tu nie pomogę...
Zrób dywersję i popsuj. Będziesz miał okazję poznać monterów osobiście. ;)

--