Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Platforma pod wirtualizer

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Platforma pod wirtualizer
From: Adam <a.g@poczta.onet.pl>
Date: Fri, 12 Feb 2021 12:12:46 +0100
Witajcie.

Potrzebuję kompa ("cywilny" pc albo workstation albo serwer) pod maszyny wirtualne.

Jako wirtualizer będzie działał najprawdopodobniej Proxmox.

Co potrzebuję:

- dużo gniazd pamięci (Proxmox łyka terabajty)

- co najmniej 5 półek na HDD 3.5 (niekoniecznie HotSwap)

- kontroler macierzy jakiś się u mnie znajdzie, więc backplane i sterownik nie są konieczne. Aktualnie nie przewiduję zewnętrznej macierzy iSCSI czy czegoś w tym stylu.

- wystarczy i5/i7 trzeciej generacji lub ich odpowiednik z serii Xeon. Coś używanego lecz niedrogiego, bo to maszynka dla mnie do testów.

- nie za głośna maszyna - mam Della 5U z 8xHDD z całym stadem wściekłych wentylatorów, które już w trybie cichym udają odrzutowiec. A że bydlak ma dwa mocne Xeony, to bierze prawie pół kilowata prądu. Ale łyka tylko 48GB RAM. A stoi to u mnie w domu, w moim "warsztatowym" pokoju.

Podpowie coś ktoś?

--
Pozdrawiam.

Adam