Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] polisingowe PC - jakie minusy?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] polisingowe PC - jakie minusy?
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Sat, 23 Jan 2021 00:53:33 GMT
On 2021-01-22, pueblo <nomail@nomail.pl> wrote:
> Witaj Uncle Pete, 22 sty 2021 w

> thnx, spieszy mi się to niedowidzę.
> A z innej beczki. Oglądam filmiki z modernizacji takich biurowców i
> uderzyło mnie to, że przy dodawaniu dodatkowego dysku stosują rodzielacze
> zasilania. Wygląda na to, że z reguły są tylko 2 kable zasilające
> dysk/nadpęd, a porty sata nawet 3 albo 4. Nie rozumiem, ale to nic.
> Chodzi mi o to, czy to jest w miarę ok, żeby tak rozdzielać - np. z
> jednej wiązki z zasialacza zasilać na raz 2 dyski.
> Czy mogę się spodziewać, że dałoby radę bez problemów zasilić 4 dyski z
> dwóch wiązek zasilacza?

Sprawdź czy model, który planujesz zakupić ma różne zasilacze, bo to się
zdarza, co może tłumaczyć dlaczego brakuje zasilania gdy na płycie
jest port - inny zasilacz może je mieć.

Potem sprawdź, czy model był oferowany z dyskami talerzowymi. Jeśli tak,
to zawsze możesz spokojnie dać 2x SSD zamiast jednego talerzowca lub
dołożyć SSD.

Bez względu na powyższe, myślę, że na ogół jest to bezpieczne, bo zawsze
jest jakiś margines wkalkulowany w całość systemu, a dyski, jesli to
talerzowce będą żarły głównie w momencie rozpędzania a nie w sposób
ciągły.

--
Marcin