Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Logitech MX Keys w miodzie

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Logitech MX Keys w miodzie
From: MF <noemail@nospam.noproblem.invalid>
Date: Tue, 12 Jan 2021 10:15:09 +0000
On 11/01/2021 22:19, Poldek wrote:

Czy da się odczyścić klawiaturę MX Keys po zalaniu herbatą z miodem?
Połowa klawiszy - po zalanej stronie - chodzi z oporem. Zdjąłem nakładki kilku klawiszy, wymyłem brzegi nakładek i otworów płynem do mycia na spirytusie i niewiele to pomogło. Wewnątrz otworów pod klawiszami, na plastikowych elementach mechanizmu nie ma śladów po miodzie. Da się to jakoś umyć, czy fajna klawiaturka do kosza na elektrośmiecie? Pisanie na klawiaturze, której jedna strona chodzi, jakby była zlepiona miodem jest na dłuższą metę irytujące.

Czy to klawiatura bezprzewodowa? Jeżeli tak, to czy masz możliwość wyjęcia ze środka akumulatora? W takiej sytuacji możesz rozważyć zdjęcie _wszystkich_ nakładek klawiszy i wymoczenie klawiatury w ciepłej (ale nie gorącej) wodzie. Wodę zmień co najmniej kilka razy, a podczas moczenia energicznie poruszaj klawiaturą tak, by woda dotarła do zakamarków i rozpuściła zaschnięty miód. Po tym długo susz tak, by w środku nie została wilgoć. Możesz też na koniec wykąpać klawiaturę w alkoholu izopropylowym, denaturat też byłby niezły, ale po odfiltrowaniu barwnika (kiedyś menele przepuszczali przez chleb), no i potem przez jakiś czas może walić jak od żula.

--
MF