Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jaki Procesor

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jaki Procesor
From: Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid>
Date: Sat, 10 Oct 2020 18:18:10 +0200
Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 10 Oct 2020 16:27:57 +0100
 doszła do mnie wiadomość  <rlsjtu$vud$1$pioruns@news.chmurka.net>
 od pioruns <www@website.com>  :

>Są już Ryzeny 2xxx i 3xxx, o wiele szybsze

>Jest ich pełno, poszukaj,np.:
>
>Ryzen 5 2600
>Ryzen 5 3600
>Ryzen 7 2700
>Ryzen 7 3700X
>
>Ten ostatni łyka i7-10700K na śniadanie przy dwa razy mniejszym TDP, a
>wiadomo, że Intel jest konserwatywny z tym swoim "TDP=125W" i tak
>naprawdę zestaw może żreć więcej, kolejny plus na korzyść Ryzena. No i
>Intel jest droższy od niego ;D

3700x potrzebuje 90W lub 111W z włączonym PBO dla obciążenia 100%.
https://www.tomshardware.com/reviews/ryzen-9-3900x-7-3700x-review,6214-3.html
Dla testów AVX jeszcze więcej(y-crucnher).
U mnie, Ryzen 1700 podkręcony do 3700Mhz na wszystkich rdzeniach(za pomocą
p-states)
chodzi stabilnie, ale odpalenie y-crunchera zabija go w kilka sekund(Bsod).