Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] RYZEN

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] RYZEN
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Fri, 25 Sep 2020 23:04:56 GMT
On 2020-09-25, Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid> wrote:
> Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 25 Sep 2020 14:33:00 +0200
>  doszła do mnie wiadomość  <2rormfljnn4oj96up9h8ktg4f0gfg0v57h@4ax.com>
>  od "radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl>  :

> Na płycie masz ograniczoną ilość linii Pci-e z procesora, przykładowo
> 24(4 idą do chipsetu i są multipleksowane). 16 linii na grafikę, 4,
> przykładowo, do dysku SSD i... koniec z liniami bezpośrednimi(te
> wychodzące z chipsetu są 2 albo nawet 3x wolniejsze od tych
> bezpośrednio z procesora). Reasumując, mając Pci-e 4 podłączysz 2x
> więcej urządzeń bezpośrednio do procesora(dyski, karty grafiki) niż na
> [...]

To jest MZ przewaga iluzoryczna i jeśli w ogóle, to w praktyce słabo
dostrzegalna dla jakiś 99% użytkowników. Poza tym, jak już pojawią się
te dyski 8Gbit/s we w miarę przystępnych cenach to zapewne będziemy
mieli pcie5 na obecnej pozycji pcie4, pcie4 będzie de facto standardem,
a u mnie będzie pora na wymianę płyty i cpu.

--
Marcin