Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] RYZEN

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] RYZEN
From: Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid>
Date: Fri, 25 Sep 2020 19:23:29 +0200
Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 25 Sep 2020 14:33:00 +0200
 doszła do mnie wiadomość  <2rormfljnn4oj96up9h8ktg4f0gfg0v57h@4ax.com>
 od "radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl>  :
>Fri, 25 Sep 2020 01:19:20 +0200, w
><5f6d2978$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>, Smok Eustachy <smok@wurg.pl>

>Widziałem jakieś testy -- drobne procenty przyrostu wydajności.
>Nie warte ceny.

Na płycie masz ograniczoną ilość linii  Pci-e z procesora, przykładowo 24(4 idą
do
chipsetu i są multipleksowane).
16 linii na grafikę, 4, przykładowo, do dysku SSD i... koniec z liniami
bezpośrednimi(te
wychodzące z chipsetu są 2 albo nawet 3x wolniejsze od tych bezpośrednio z
procesora).
Reasumując, mając Pci-e 4 podłączysz 2x więcej urządzeń bezpośrednio do
procesora(dyski,
karty grafiki) niż na takiej samej ilości Pcie-e 3 nie ograniczając im
wydajności.
Warto, bo niebawem pojawią się dyski SSD o maksymalnej przepustowości 8 i
więcej Gbit/s,
to samo może niebawem dotyczyć kart graiki.
24 linie Pci-e 4 mają przepustowość 48 linii Pcie-3, dostajesz przepustowość
prawie jak w
procesorach serwerowych.