Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Ryzen 5 3600 i starsze mobo

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Ryzen 5 3600 i starsze mobo
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Sun, 13 Sep 2020 07:34:53 GMT
On 2020-09-12, Irokez <no.email@wp.pl> wrote:

> Bardzo fajnie i stabilnie ale nie kręcę. No i wsparcie producenta -
> chipset Intel B85 i dodana obsługa dysków NVMe w BIOS, więc bezstresowo
> wsadzony w slot PCIe dysk Samsung EVO 970 m.2 NVMe PCIe x4,
> zainstalowany Windows 7 (tylko dodane sterowniki) i komputer śmiga jak
> burza na nim od lutego.

Dobrze wiedzieć. Kupiłem ostatnio ASRock J4005B-ITX, jako następce
jakiegoś przedpotopowego ITX Asusa na Atomie, którą mam w domowym NASie.
Jeszcze nie do końca przetestowalem jak mi z tym będzie chodził
kontroler SAS.

Apropos aktualizacji biosu, właśnie wymieniłem żonie w kompie w firmie
FX-4100 na FX-8350. Płyta MS-7641, gradika zintegrowana. Komp odpalił
poprawnie, ale już Ubuntu przestał się ładować i to dziwnie. Monitory
przechodziły w stan uśpienia i gdzieś, na jakimś etapie wszystko
zdychało (nie byłem się w stanie dostać po ssh). Wyrzuciłem z gruba
ładowanie modułu gtx, ruszyło, mignął błąd o radeonie (?) a grafika
zrobiła się rozdzielczości... NTSC i to była jedyna opcja. Po
aktualizaci biosu problem zniknął. Tak, że może i należy aktualizować :)

--
Marcin