W dniu 27.02.2020 o 21:52, Michal M. Lechanski pisze:
W dniu 27.02.2020 o 08:54, Mirek Ptak pisze:
Mam nadzieję, że reklamowałeś u WD?
Nie, NAS z drugiej ręki, u mnie ok 3 lat, dowodu zakupu nie mam.
Misiek, ale nie potrzebujesz żadnego dowodu zakupu!
Nawet bez paragonu możesz sprawdzić po numerze seryjnym, czy ma jeszcze
gwarancję - paragon tylko jeśli okaże się, że długo leżał w sklepie :)
A dziękuję bardzo - sprawdzę jak wyjmę dysk, ale nie spodziewam się by
dyski wciąż były na gwarancji.
Niedawno bez problemu wymieniałem WD RED z pięcioletnią gwarancją.
Dokument zakupu w ogóle nie brał w tym udziału.
WD liczy start gwarancji wg swoich rejestrów, a nie wg dokumentu zakupu.
Na stronie WD wpisujesz numer seryjny dysku i wyświetla się informacja
czy jest na gwarancji, wynikająca z daty produkcji zakodowanej w SN.
Jeśli jeszcze jest na gwarancji, to od razu klikasz w generowanie
zgłoszenia RMA i wysyłasz opakowany wg ich instrukcji. Po pewnym czasie
przychodzi paczka z nowym, i tyle.
Dokument zakupu byłby potrzebny gdybyś chciał udowodnić, że nie minęło X
lat od daty zakupu, a wg WD już gwarancja by wygasła, bo np leżał w
sklepie przez rok i od daty produkcji te X lat już upłynęło.
--
Olek
|