Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Na czym polega 'wygrzewanie' GPU?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Na czym polega 'wygrzewanie' GPU?
From: ąćęłńóśźż <a@e.pl>
Date: Tue, 14 Jul 2020 09:58:49 +0200
Trafił w moje ręce Asus K52JE 15'' rocznik 2010.
Po włączeniu działa (diody, HDD itp.), ale.. brak obrazu na ekranie, jak i brak sygnału na zewnętrznym monitorze podłączonym czy to przez d-Sub czy to przez HDMI (monitor po kilkunastu sekundach komunikuje "no signal").
W sieci znalazłem, że najczęstszą przyczyną jest uszkodzenie układu graficznego
(ATI) pełniącego czasem rolę mostka północnego.
Sposobem naprawy jest albo co oczywiste wymiana układu (wylutowanie starego i wlutowanie nowego) albo tymczasowo "wygrzanie" rdzenia GPU (zdjęciem radiatora z GPU lub pistoletem na gorące powietrze) do temp. około 120°C.
Są nawet na tę okoliczność filmiki na YT.
Ciekawi mnie, na jakiej zasadzie GPU zaczyna działać (ponoć przez kilka miesięcy) po takim "wygrzaniu"??