Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Ceny ssd i reszty

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Ceny ssd i reszty
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Sat, 27 Jun 2020 03:05:14 GMT
On 2020-06-26, Adam <a.g@poczta.onet.pl> wrote:
> Są NASy z agregacją portów LAN, są też z SFP.

No ale to trzeba być zasobnym, albo hobbystą, albo zasobnym hobbystą.
Dla standardowych sieci (czytaj przystępnych cenowo) różnica pomiędzy
drutową siecią gigabitową a podstawową optyczną jest chyba niewielka.
Standardowe (niezabijające cenowo) sfp to 1-1.2Gb/s zdaje się. A jak się
cholerstwo grzeje. 1W na transceiver to chyba norma.

Zresztą powiedzmy sobie szczerze, po cholerę to komu :) Ja rozumiem, że
zdarzają się zastosowania i sytuacje, ale cierpienia bo NAS (w domu)
wyrabia "tylko" te 1Gb/s bardziej graniczą z zachowaniami
obsesyjno-kompulsywnymi niż rzeczywstą potrzebą.

Tak przy okazji, https://www.speedtest.net/, jak oni to mierzą?
Regularnie wychodzą mi prędkości 960-980Mbps. Liczą też ramki?

--
Marcin