Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Odra

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Odra
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Mon, 04 May 2020 00:03:17 GMT
On 2020-05-03, Krystek <spamtrap@krystek.art.pl> wrote:

> Wujek pracował w ZETO to takie karty były na porządku dziennym. A
> jeszcze kiedyś to zwinięte taśmy - szpulki papierowe z dziurkami, a na
> nich kod maszynowy.

Nas uczyli Fortranu na maszynie z taśmami. W liceum była dziurkarka do
taśm (maszyna do pisania), a potem się szło do pobliskiego technikum
elektronicznnego gdzie była właśnie jakaś Odra, na której to odpalano.
Do dziś pamiętam perełki kunszu programistycznego 2ch moich koleżanek.
Szło to jakoś tak: MASTER IZAURA, program drukuje wazonik z kwiatkami. I
faktycznie, ładny wazonik wyszedł na 1m wydruku.

--
Marcin