Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Karty Micro SD

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Karty Micro SD
From: Universis <universis@wp.pl>
Date: Fri, 27 Mar 2020 11:32:47 -0700 (PDT)
W dniu piątek, 27 marca 2020 11:04:50 UTC użytkownik Adam napisał:

> Podobnie błędne inofrmacje dot. prędkości zapisu na DVD.
> Zapis na CD - wolny jest pewniejszy.
> Zapis na DVD - szybszy jest pewniejszy.

Eeehhh - akurat podałem prędkości średnie dla obu typów zapisu optycznego i to
jeszcze przez siebie sprawdzone. Zapis na CD - najwolniejszy jaki da nagrywarka
- niekoniecznie musi współgrać z płytą CD która może tego nie wytrzymać i
podgrzewać na tyle aluminium że wypalane przez laser otworki mogą się ze sobą
łączyć dając błędny zapis. W większości wypadków oprogramowanie nagrywające
potrafi odczytać własności płytki CD i nie dać możliwości takiego wypalania,
ale na to nakłada się "przechwalanie" producentów płytek w ich własnościach -
szczególnie celują w tym producenci z dalekiego wschodu - niemarkowi.

> Jeszcze:
> "gdy osiągną one 75% pojemności CD lub DVD zapisać, koniecznie dodając w
> tym zapisie dane naprawcze" - przy "żywym" zapisie tego nie da się
> uskutecznić.
> Potrzebne są dodatkowe archiwizery.
> Poza tym trzeba jeszcze znać ograniczenia choćby ISO-9660 czy Joliet.

Tak z tym zapisem na "bieżąco" - to się zgadza - na "bieżąco" nie da się tego
zrobić. Kiedyś masowo robiłem właśnie backupy - używałem/używam systemu Linux,
a w nim używałem wtedy programów gaffitter + dvdisaster oraz zestawu
odpowiednich poleceń wraz z parametrami - całość według firmy produkującej
program dvdisaster wymagała właśnie wtedy 22% miejsca minimum - w/g tej firmy.

> Kolejno: nie ma RAID V - poziomy oznacza się cyframa arabskimi. Czyli
> jest RAID-3, RAID-5, RAID-6 itd.
>
> Universis sprawia wrażenie, jakby coś gdzieś słyszał, ale nie bardzo
> wiedział, o co chodi.

> --
> Pozdrawiam.
>
> Adam

Kiedyś używałem w firmie RAID - ale był już wcześniej kupiony, potem był
kupiony już "za mnie" i widziałem na tekturowym opakowaniu napis "RAID V" - być
może był to napis handlowy, a nie techniczny - w każdym razie mi się to tak
skojarzyło.
Ale ta powiastka o RAID autorowi wątka tylko bardziej zaciemnia "rysunek
sytuacji" jak pomaga - wszystko przez to że więcej tu sekutników którzy w
najmniejszą szczelinę igłę prędzej włożą jak pomogą. Do ostatniej frazy że coś
gdzieś słyszałem i nie wiem o co chodzi - pozwólcie że nie odniosę się w ogóle.