Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Partycja odzyskiwania

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Partycja odzyskiwania
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Tue, 25 Feb 2020 15:14:43 +0100

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5e413693$1$17343$65785112@news.neostrada.pl

WXP sięga plików rejestru ulokowanych poza partycję z literą 'C'.

Być może to właśnie jest powodem moich niedawnych niepowodzeń

To było powodem moich niepowodzeń.
Po stosownym uporządkowaniu jest OK -- mogę startować
i z WXP, i z W10, co uczyniłem wielokrotnie bezproblemowo;
WXP startuje i bezpośrednio z aktywnej partycji, i pośrednio
spod W10.

ummieszczenia WXP obok 32W10 -- rozwiązanie to przyszło mi do
mej głowy właśnnie w efekcie rozmów z Tobą; o problemie tym
pisałem wcześniej:

  "Eneuel Leszek Ciszewski" 5e2de44d$0$507$65785112@news.neostrada.pl

  > Dorzuciłem obok partycję WXP -- ruszyła, ale mam problemy po restarcie.

Ruszyła i jako aktywna za sprawą boot.ini i spod 32W10 za sprawą BCD.
Obydwa starty prowadziły do uniezdolnienia WXP...

Właśnie dlatego dochodziło do niszczenia WXP,
że WXP sięgał po pliki rejestru do W10...

Głupie -- nieprawdaż? Ale najwyraźniej prawdziwe.
WXP ma spore problemy z literaturą. W10
(itp. -- oparte o BCD) tej przypadłości nie wykazują.

Tym razem chcę dorzucić WXP (choćby ten, spod którego teraz piszę)
i skasować 32W10 na pierwszy start WXP, po czym 32W10 odkasować
spod WXP. Być może wystarczy samo ukrycie (hidden) partycji
z 32W10 na czas pierwszego startu WXP.

Wystarczyło samo ukrycie, ale to nie był ten sam 32W10.
Teraz chcę:
- zainstalować na innym dysku 32W10 na F-S i wgrać na dysk obok WXP
po czym
- zainstalować na innym dysku 64W10 na F-S i wgrać na dysk obok WXP i 32W10

Ale na razie ten inny dysk nie jest wolny/pusty!

Zamierzam rozmieścić to na dysku F-S tak:
- WXP
- 32W10
- 64W10
- rozszerzona
i startować:
- albo bezpośrednio z WXP
- albo bezpośrednio z 32W10
- albo bezpośrednio z 64W10
- albo pośrednio z WXP spod 32W10
- albo pośrednio z WXP spod 64W10
ale na rozszerzonej chcę wrzucić po kilka
kopii każdego z ww. OSów tak, by móc startować
z każdego z nich, zaczynając od 32W10 lub od 64W10.
Ponadto na rozszerzonej ma być partycja wspólna, ze
wspólnym Pulpitem wspólnymi programami...

32WXP będzie korzystał z PAE; gorzej
z 32W10 -- nie wiem, jak skorzystać z PAE.

- preparacja flaszki z 64W10 trwa
- ściągnięcie najnowszego 32W10
  i preparacja flaszki z tymże 32W10 trwa
  (mam spreparowaną starszą wersję 32W10)
- instalowanie 32W10 trwa
- instalowanie 64W10 trwa
- kopiowanie kilku kopii każdego z OSów trwa
  (warto zlecić kopiowanie i zasnąć na kilka...naście
  godzin, aby nie przeszkadzać...)
- ustawienia BCD nie są czasochłonne, ale też chwil kilka zajmą...

-=-

Na 500 GB Seagate zamierzam mieć po 3 kopie
każdego z OSów i kilka innych WXP... Każda
z tych kopii zajmuje miejsce... Do tego
partycja wspólna.

-=-

Tak to wygląda na MBR. Jak na GPT? -- nie umiem
tego tak rozegrać na GPT, ale F-S nie obsłuży GPT.
Potrzebny jest program do zakładana BCD bezpośrednio
na systemowej partycji dysku GPT -- takiego nie mam,
bo chyba M$ stawia jakieś dziwne przeszkody...

--