Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Partycja odzyskiwania

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Partycja odzyskiwania
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Fri, 21 Feb 2020 03:57:05 +0100

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5e4f0671$0$17350$65785112@news.neostrada.pl

Ma ktoś pojecie po kiego producent
(A Data)zamieszcza tytułową partycję
na SSD i do czego ona ma służyć?

Ta sama instalka na F-S dodała ćwierćgigabajtową
partycję startową a na emachines -- nie dodała,
chyba, że mi ów fakt jakoś umknął przed laty...

Otóż nie!!! Spreparowałem kiedyś dysk z 32W10 na F-S, który
teraz wziąłem do obróbki, ale że był mi na chwilę potrzebny
do lepszych ;) zadań, użyłem go do tych lepszych zadań,
kasując ów 32W10...

Po chwili dysk wrócił na swe miejsce w szufladzie komody,
ale zapomniałem, że nie ma już na nim 32W10, lecz zupełnie
inny W10. I ten inny W10 rozpoczął pracę na F-S, ale... ;)

W obu wypadkach MBR oczywista.

Więc wycofuję swe słowa o tym, jakoby instalator 32W10 dodał
ćwierćgigabajtową partycję podczas instalacji 32W10 na dysku
z MBR. Partycja ta pochodzi z czego innego, ale też z Win10
i też z MBR!

- zbudziłem się, zobaczyłem, że postępy
  skracające są marne, więc przerwałem
  skracanie w trakcie tegoż skracania;
  spodziewałem się tego, że niczego nie
  stracę, bo przerwałem w stosownym momencie, ale...
- okazało się, że partycja została skrócona,
  tyle, że od końca; uznałem, że tak też ;) może być
  (niestety została pusta przestrzeń po skasowanej
  partycji -- kiedyś być może i z tym zrobię porządek)

Te ekscesy nie uszkodziły partycji, ale i cóż z tego...

- zleciłem skopiowanie dwóch partycji WXP z dysku
  w F-S na dysk podpięty i zasnąłem
- gdy zbudziłem się, było OK

Później z jednej z nich zbootowałem a z drugiej -- nie zdołałem.
(WXP zawieszał się po uruchomieniu; powód zwiech nie jest mi
znany; partycję już skasowałem)

Tę, z której zbootowałem, wkopiowałem na wszelki wypadek...
(z nudów -- zamiast kopiowania jednej, zleciłem kopiowanie
dwóch)

- spróbowałem założyć boot, ale EasyBCD zaraportował
  błąd i zapytał mnie, czy raport wysłać do autora...
  była to wersja z 2010 r., więc nie wysłałem raportu...
  tą właśnie wersją, z tegoż F-S założyłem w 2010 r.
  boota na dysk netbooka
- zainstalowałem nowszą wersję EasyBCD -- uznał, że
  nie założy, bo zakłada tylko na Viście itp. ;)
  kłamał, ale co miałem uczynić?!

  zakłada gdziekolwiek!!! [może nowsza wersja?]

Na Acerze założyłem bezproblemowo.

- wkrótce okazało się, że

  - dwie partycje mają tę samą literę D
    a próba naprawy nie daje dobrego rezultatu!
  - 32W10 miała zarazem i F, i D;
    inna miała tylko ;) D

Teraz zamierzam ów dysk wstawić do F-S, gdzie spodziewam
się startu 32W10 lub WXP w zależności od tego, co zlecę...

Rzekomy 32W10 startuje źle -- ale to nie jest 32W10
zainstalowany na ten laptop, lecz zupełnie inny W10
przygotowany do zupełnie czego innego.

-=-

I co/jak -- zabawy z partycjami i MBRem są niebezpieczne?
Czy może raczej LITERACJA WXP jest niebezpieczna?!

Raz jeszcze:
- przerwałem skracanie partycji w trakcie skracania

Jeśli partycjoner nie ostrzega, przerwanie niekoniecznie jest groźne.

- przerwałem odbudowę MBRu w trakcie tejże odbudowy
~Jw. -- póki program nie ostrzega, przerwanie niekoniecznie jest groźne.

i mam zero problemów z tym związanych!!!

Ale i co z tego, skoro to inny W10 niż chciałem...

-=-

Tedy muszę znów zainstalować W10 na F-S...
Tym razem chyba zainstaluję 64W10 -- skoro ściągnąłem, gdy Animka pytała...

--
(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'