Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] stare, grube ps3

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] stare, grube ps3
From: Atlantis <marekw1986NOSPAM@wp.pl>
Date: Wed, 19 Feb 2020 08:34:47 +0100
On 18.02.2020 12:35, Marcin Debowski wrote:

> Mam takiego staruszka, chyba jedna z pierwszych serii, 2006-2007? Leżała
> niedopieszczona parę lat aż sobie o niej przypomniałem. W czasie
> odpalania zastartowywała na pare sekund po czym robiła pip-pip-pip

Po pierwsze sprawdziłbym elektrolity.
Po drugie z tego co pamiętam, wczesne modele PS3 miały spory problem z
przegrzewaniem się układu graficznego. Konieczny był jego reballing,
chociaż i to często pomagało tylko na chwilę. To samo, co w przypadku
"red ring of death" w pierwszych XBox-ach 360. Chyba nawet towarzyszył
temu podobny objaw - cały czas paliła się któraś dioda na obudowie.

Trochę szkoda, bo te wczesne modele PS3 były wyposażone w EmotionEngine
(CPU z PS2), dzięki czemu były w stanie uruchamiać gry z poprzedniej
generacji. Potem jednak Sony zaczęło ciąć koszty i jako pierwsza
poleciała wsteczna kompatybilność z poprzednią konsolą.

Z tego co mi wiadomo problemy z przegrzewaniem się w mniejszym stopniu
miały chyba wszystkie kolejne modele tej konsoli, za wyjątkiem
ostatniego (paradoksalnie mocno budżetowego) PS3 Super Slim.