Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] stare, grube ps3

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] stare, grube ps3
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Tue, 18 Feb 2020 11:35:53 GMT
Mam takiego staruszka, chyba jedna z pierwszych serii, 2006-2007? Leżała
niedopieszczona parę lat aż sobie o niej przypomniałem. W czasie
odpalania zastartowywała na pare sekund po czym robiła pip-pip-pip, co
zdaje się oznacza general hardware error i się wyłączała. Gdy się ten
zabieg powtórzyło kilkanaście razy to w końcu odpalała ale potrafiła się
dość losowo wyłączać (pip x 3).

Jako naiwny pecetowiec pomyślałem sobie, że poszedł "smar" na prockach,
wszystko rozebrałem, dałem nową pastę, złożyłem i zero poprawy. Nic
oczywistego poza tym nie znalazłem, wentylatory chodziły wizualnie i
palcowo poprawnie, więc ps3 znowu poszła w kąt.

Minęło kolejne 1.5 roku i teraz już się nie daje odpalić. Objawy jak
wcześniej. Czasem wyłącza się po 2-5s, czasami po kilkunastu. Praca nad
nią (wł/wył) ten czas wydłuża, ale nadal nie odpala. I teraz taka
obserwacja: wyjęcię dysku twardego wydłuża ten czas statystycznie
znacznie, bywa, że do ponad minuty, ale nadal nie odpala tylko robi
swoje pi pi pi i koniec.

Z powyższego wynika mi, że albo:
a) coś żre nadmiernie prąd, albo
b) zasilacz nie wyrabia

Znowu zależność od wielokrotnego włączania może jednak wskazywać albo na
wentylator (psu nie ma zdaje się takowego) albo na jakieś zawilgocenie
czegoś. Jak to ugryźć? Na alim są zasilacze w nawet przystępnych cenach,
ale nie jestem przekonany czy to jednak zasilacz....

Co o tym myslicie?

--
Marcin