Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Partycja odzyskiwania

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Partycja odzyskiwania
From: Trybun <LeMxCh@jahu.cb>
Date: Sun, 16 Feb 2020 09:26:38 +0100

"Trybun" 5e47c4b6$0$520$65785112@news.neostrada.pl

Niestety nie! Program wskazany przez Olafa ma niby opcję za
pomocą które można gospodarować wolna przestrzenią dysku.
Pytanie tylko jak to się sprawuje w praktyce. Programu na
którym jasno za pomocą wykresu można ustawiać partycję
i wolne miejsce na dysku (jak np instalator w historycznej
wersji Linuksa - Mandrake) obecnie nie znam.

Przemłóciłem kilkadziesiąt (IMO bliżej stu niż dwudziestu) partycjonerów
z GUI pod WIN i trochę pod DOS -- wszystkie mają podobne ,,gospodarowanie''. Przed paroma postami ;) opisałem Ci to, co kiedyś zachwalałeś, czyli AOMEI,
ale chyba możesz użyć czegokolwiek pod DOSa czy Win (choćby Paragonu czy
MiniToola) co na grupach jest zachwalane przez kogokolwiek i chyba
czegokolwiek innego z GUI... (a jest tego sporo!!!)

Nie wiem, jak jest z partycjonerami Linuksowymi -- bawiłem się tym bardzo dawno...

Nie tylko AOMEI  zachwalam, prawie każdy program tego typu  jest dobry do zakładania partycji, a generalnie wszystkie (no, może poza MiniTool) do kitu jeżeli chodzi o możliwości gospodarowania wolnym miejscem na dysku.

Mam na HDD wolną przestrzeń, prawie połowa, czyli 500GB.
Dostępne opcje dla tego obszaru to "scal" i "załóż partycję",
nie ma wykresu na którym mógłbym wskazać miejsce które
chciałbym zostawić wolne.

Najprostsze czynności czasami wymagają wielkiego wysiłku intelektualnego. ;)

Tylko bez filozofii, proszę.

Kolejne pytanie - jak i za pomocą czego zostawiłeś to
wolne miejsce na początku dysku, a później przesuwałeś
partycję?

Opisałem -- możesz przeczytać.

Dokładnie nic z tego nie wynika.