Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Formatowanie pendrajwa 128 GB

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Formatowanie pendrajwa 128 GB
From: pioruns <cvbehaf@b2.cy>
Date: Wed, 29 Jan 2020 09:40:04 +0000
On 28/01/2020 22:39, ąćęłńóśźż wrote:
> PNY je robi pod nalepką HP:
> https://www.pny.com/hp900w-usb
> PNY to niezła firma (mam ich inny pendrive Turbo 3.0 od wielu lat nie do
> zajechania):
> https://www.pny.com/usb3-elite-turbo-silver
> Ten oryginalny PNY zawsze formatowałem jako NTFS.
> Ten HP chciałem czy to ext4, czy to exFAT.
> Chyba się przeproszę na powrót z NTFS.
> Nic do NTFS nie mam poza urban legend "nie stosować NTFS do pamięci flash".
> W międzyczasie (już po pierwszym poście) wykopałem w sieci, że Samsung
> Smart TV do nagrywania timeshift potrzebuje NTFS (choć widzi i czyta
> [...]

PNY widzę wycfaniony, bo nawet prędkości nie podał, tylko "Up to 10x
faster than USB 2.0". Tak więc nie ma referencyjnej prędkości, do której
możesz się odnieść porównując prędkość twojego formatowania.
Tak jak kolega polecam szybki format a potem przejechać go h2testw. Jak
testu nie przejdzie, no to kosz albo dalszy troubleshooting.

--
pozdrawiam,   pioruns