Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Formatowanie pendrajwa 128 GB

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Formatowanie pendrajwa 128 GB
From: ąćęłńóśźż <a@e.pl>
Date: Tue, 28 Jan 2020 15:50:33 +0100
Jak długo powinien wykonywać się pełny format pendrajwa HP x900w 128 GB USB 3.0?
Mam jednego pacjenta co lubi znikać w systemie (i w PC i w TV), po innych nieudanych próbach postanowiłem zapuścić mu pełny (nie szybki) format do exFAT.
Tyle że jak zapuściłem przed południem to w tej chwili ma 11% wykonania, czyli
około 13 GB / 5 h => 2,5 GB/h.
Wygląda na to, ze sformatuje się w ciągu - bagatela - 50 godzin.
Nie chce mi się tyle czasu trzymać kompa włączonego non-stop.
Formatowanie wrzuciłem programem (spod Win 10) SD Card Formatter - niby do kart SD, ale i to i to flash, a programu używałem wielokrotnie (choć pełny format to dawno nie pamiętam kiedy przy jakichś problematycznych kartach). Wg menedżera urządzeń (Win 10) jest USB 3.0, Removal Policy -> Better Performance, Write Caching Policy nie daje się włączyć (wyskakuje komunikat Win 10 "Your device might not support this feature - This device does not allow write-caching setting to be changed").
Pytanie:
Czy pełny format pendrajwa USB 2.0 i 3.0 ma iść z taką samą szybkością (wg menedżera zadań Write speed = 1 MB/s)?