Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jak zdiagnozowac powod "zwisu"?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jak zdiagnozowac powod "zwisu"?
From: pioruns <cvbehaf@b2.cy>
Date: Mon, 13 Jan 2020 20:04:05 +0000
On 13/01/2020 10:46, kosmos wrote:
> Cześć,
> mam komputer stacjonarny Dell 3610, który od czasu do czasu bez
> wyraźnego powodu się zawiesza.
> Wygląda to tak, że np. sobie w coś gram i nagle ekran gaśnie, przez
> chwilę jeszcze słychać dźwięk (muzyka w grze), potem i to cichnie, i
> następuje "zwis" - komputer nie reaguje na wciskanie klawiatury
> (Alt+Tab, Alt+F4, Ctrl+Alt+Del, Ctrl+Alt+Esc). Maszyna dalej pracuje,
> słychać wentylatory. Po przytrzymaniu przycisku zasilania (aż komputer
> się wyłączy) i ponownym włączeniu wszystko uruchamia się normalnie, nie
> [...]

Aby wyeliminować problem sprzętowy, zapuść memtest na kilkanaście godzin
a potem to samo prime95 (test blend czyli wszystkiego). Do grafiki użyj
FurMark, też zapuść na godzinę. Pilnuj temperatur aby się nic nie
zagotowało.

Po tym się dowiesz, czy zasilanie wyrabia i czy CPU + RAM + GPU są sprawne.

Dopiero jak te wszystkie 3 testy twój komputer przejdzie poprawnie,
możesz się wziąć za OS.

--
pozdrawiam,   pioruns