Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jak zdiagnozowac powod "zwisu"?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jak zdiagnozowac powod "zwisu"?
From: Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>
Date: Mon, 13 Jan 2020 12:24:31 +0100
Dnia Mon, 13 Jan 2020 11:46:33 +0100, kosmos napisał(a):

> Cześć,
> mam komputer stacjonarny Dell 3610, który od czasu do czasu bez
> wyraźnego powodu się zawiesza.
> Wygląda to tak, że np. sobie w coś gram i nagle ekran gaśnie, przez
> chwilę jeszcze słychać dźwięk (muzyka w grze), potem i to cichnie, i
> następuje "zwis" - komputer nie reaguje na wciskanie klawiatury
> (Alt+Tab, Alt+F4, Ctrl+Alt+Del, Ctrl+Alt+Esc). Maszyna dalej pracuje,
> słychać wentylatory.
Żeby nie to ratalne stopniowanie skali zawieszenia to bym typował
hardware. Ale tak, to zaczyna śmierdzieć usterką OS-a. Podłącz drugi
dysk, zainstaluj na nim też W10 i używaj naprzemiennie. Nie od rzeczy
będzie sprawdzenie dysku, obejrzenie elektrolitów i godzina czy dwie
memtesta.
Ale jeśli ten kontrolny windows też będzie kaprysił, to ciężko będzie.
Prawie na 100% pada płyta. Żeby wyeliminować inne części składowe kompa
trzeba wyjąć płytę i zapuszczać w minimalnej konfiguracji, stopniowo ją
uzupełniając.
--
Jacek
I hate haters.