Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Jaka karta graficzna do starszego Sandy Bridge?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Jaka karta graficzna do starszego Sandy Bridge?
From: Atlantis <marekw1986NOSPAM@wp.pl>
Date: Sat, 11 Jan 2020 21:52:16 +0100
Moim głównym desktopem jest w tej chwili nieco już leciwy komputer z
płytą H61M-S2PV oraz procesorem Intel i5-3550. Sprzęt ma już swoje lata,
ale ponieważ w ostatniej dekadzie prawo Moore'a dość mocno zwolniło,
jest wciąż używalny. Zwłaszcza, że w międzyczasie dokupiłem mu RAM-u i
zainstalowałem dysk SSD.

Kupując go jakichś 7-8 lat temu zrezygnowałem z karty graficznej. Do
grania mam konsolę, a sprzęt był mi potrzebny raczej do mało
"rozrywkowych" zastosowań. Teraz jednak się zastanawiam, czy nie
uzupełnić tego braku.

Szukam jakiejś karty, która:
1) Pasowałaby do tego sprzętu. Nie szukam współczesnej karty za grube
pieniądze, która będzie wielokrotnie przewyższała obecną konfigurację
możliwościami, ale i tak ne wykorzystam jej w pełni, ze względu na
wąskie gardła w innych częściach systemu. Więc raczej coś sprzed kilku lat.
2) Nadawałaby się do eksperymentów z odpaleniem nowszych (to znaczy
takich mniej-więcej z pierwszej połowy obecnej dekady) gier pod Linuksem.
3) Mogłaby posłużyć do eksperymentów z wykorzystaniem karty graficznej
do obliczeń, we własnych programach.

Będę też wdzięczny za za informację, czy zakup konkretnej karty będzie
wymagał wymiany zasilacza - w tej chwili zainstalowany jest jakiś
niezbyt wyczynowy, kupiony razem z obudową.