Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] takie tam marudzenie o monitorach

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] takie tam marudzenie o monitorach
From: ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl>
Date: Sun, 5 Jan 2020 22:53:38 +0100
witam
mam monitor hp LP2475w. S-IPS. Zazwyczaj, 99% czytam, czarne litery na białym tle. Ale ostatnio mam trochę czasu uruchomiłem wiedzimina. Gdy w świecie gry jest noc - nic nie widzę. Co gorsza jak za blisko siądę, wlepiam gały w środek ekranu, na rogach monitora robią mi się srebrzyste poświaty, jakby straciły się kąty widzenia. Gdy monitor wyświetla jasne obrazy - niema tego efektu. sprawdziłem ustawienia moniotra na stronie
http://lcdtech.info/en/tests/dynamic.range.htm
najgorzej wychodzą "shadows" niebieskiego. pierwszych 4 wogóle nie widać. natomiast w czerwonych i zielonych "shadowsach" pierwszy rząd jest ledwo widoczny. zmieniałem ustawienia monitora - bez efektów. wręcz zmniejszenie kontrastu i jasności - poprawia widoczność "shadowsów" ale gdy w pokoju jest jasno - wyświetlany obraz jest za ciemny.

10 lat temu, jak jeszcze oglądałem telewizje, miałem plazmę panasonica. odwzorowanie barw było zajebiste. Dla czego nie robi się monitorów plazmowych? Czy za normalne pieniądze można kupić jakiś monitor który nada sie i do wiedzmina i do tekstów na www?
ToMasz